Fizjoterapia, Integracja Sensoryczna i Osteopatia

Leczę przewlekły ból oraz dysfunkcje powstające zarówno wskutek wypadków jak i schorzeń związanych z pracą i stylem życia

Zabiegi Terapeutyczne

Fizjoterapia ortopedyczna: rehabilatacja narządów ruchu Fizjoterapia Pajor Bochnia Stary SączFizjoterapia Ortopedyczna

Leczę schorzenia i urazy układu mięśniowo-powięziowego oraz kostno-stawowego. a także przygotowuję pacjentów do operacji i pomagam jak najszybciej wrócić do zdrowia po zabiegu. Mobilizacje stawowe, manipulacje, terapia tkanek miękkich, a także różnorodne ćwiczenia to elementy stosowane w celu przyspieszenia powrotu do zdrowia.

Do najczęściej leczonych schorzeń ortopedycznych należą:

zwichnięcia i skręcenia

• złamania
  • zapalenia tkanek miękkich
  • bóle stawowe i mięśniowe
  • bóle pleców, karku, krzyża
  • rehabilitacja po endoprotezoplastyce
  • rehabilitacja przed- i pooperacyjna, w tym także przygotowanie do rekonstrukcji ACL i terapia pozabiegowa
  • rwa kulszowa
  • rwa barkowa
  • bark zamrożony

p class=”p1″>
Leczymy urazy sportowe poprzez zabiegi fizjoterapeutyczne. Gabinet w BochniSpecjalizuję się w profilaktyce urazów sportowych oraz w rehabilitacji mającej na celu przywrócenie pacjentom optymalnego poziomu sprawności niezależnie od wieku i predyspozycji sportowych. Wykorzystuję wiedzę z zakresu fizjologii i psychologii sportu, aby jak najlepiej przygotować pacjenta do treningu oraz zawodów.

Do najczęściej leczonych urazów sportowych należą:

• zwichnięcia i skręcenia
  • złamania
  • naderwania i naciągnięcia ścięgien oraz mięśni
  • rehabilitacja przed- i pooperacyjna
  • uszkodzenia więzadeł (ACL i inne)
  • kolano skoczka
  • uszkodzenia stożka rotatorów
  • łokieć tenisisty
  • łokieć golfisty
  • kolano biegacza
  • zapalenie rozcięgna podeszwowego

Fizjoterapeuta w swoim bocheńskim gabinecie leczy też ból przewlekłyLeczę przewlekły ból i chroniczne zaburzenia funkcji układu nerwowego oraz mięśniowo-kostnego. Szeroka wiedza z zakresu anatomii, fizjologii i biomechaniki pozwala na zastosowanie technik mających na celu uśmieżenie bólu i trwałe usunięcie jego źródeł. Do najczęściej leczonych schorzeń należą:
• bóle głowy i migreny
• bóle po złamaniach
• chroniczne bóle karku
• bóle kręgosłupa
• bóle stawowe
• fibromialgia

Integracja sensoryczna jest jedna ze specjalizacji bochenśkliego fizjoterapeuty Przemysława PajoraJednym z warunków rozpoczęcia terapii Integracji Sensorycznej jest określenie problemu z jakim zmaga się dziecko. W tym celu niezbędne jest wykonanie diagnozy procesów Integracji Sensorycznej. Diagnoza składa się z 3-4 spotkań trwających każde ok. 50 minut. W trakcie tych spotkań przeprowadzane są:

– wywiad z opiekunem dziecka uzupełniony o Kwestionariusz Sensomotoryczny Dziecka, który opiekun wypełnia przed rozpoczęciem diagnozy

– przeprowadzenie testów z Obserwacji Klinicznej oraz Południowo – Kalifornijskich testów Integracji Sensorycznej podczas spotkania z dzieckiem oraz obserwacja swobodnej aktywności dziecka

– przekazanie rodzicom wyników, szczegółowe omówienie diagnozy, ustalenie planu terapeutycznego oraz przekazanie zaleceń dotyczących ćwiczeń w domu.
– Ilość spotkań oraz czas ich trwania uzależniona jest od możliwości psychoruchowych dziecka, złożoności zaburzeń oraz jego współpracy z terapeutą.
– terapia integracji sensorycznej.

Celem terapii SI jest poprawa funkcjonowania procesów integrujących bodźce, które docierają do naszego organizmu, zarówno ze środowiska wewnętrznego jak i zewnętrznego. Sposób prowadzenia terapii dostosowywany jest indywidualnie do aktualnych potrzeb i możliwości dziecka. W pierwszym etapie opiera się głównie na wynikach wcześniej przeprowadzonej diagnozy SI. Później, na podstawie obserwacji zachowania dziecka podczas terapii, jest ona modyfikowana. Terapia Integracji Sensorycznej nie uczy konkretnej funkcji, a jedynie stwarza lepsze warunki do jej rozwinięcia.
• Konsultacja z rodzicami w zakresie integracji sensorycznej
Każdy rodzic ma możliwość konsultacji z terapeutą niepokojących go zachowań dziecka. Otrzymają państwo informację oraz zalecenia jak radzić sobie z problemami występującymi u Waszych dzieci. Spotkanie takie może zakwalifikować dziecko do diagnozy procesów Integracji Sensorycznej lub późniejszej terapii Integracji Sensorycznej.

Zajęcia prowadzone są indywidualnie, zgodnie z zaleceniami w danej jednostce chorobowej z zastosowaniem nowoczesnych metod terapeutycznych.

Osteopatia Dziedzina odłam fizjoterpaii która zajmuję sie Fizjoterapeuta Przemysław Pajor W Bochni i Nowym SączuOsteopatia to metoda leczenia manualnego, która przywraca zaburzoną homeostazę organizmu.
Zakłada, że ludzkie ciało jest jednością zarówno w kontekście strukturalnym jak i funkcjonalnym.
Posiada ono własne mechanizmy regulacji i samoleczenia, a wszystkie procesy zachodzące w nim są ze sobą powiązane nie tylko w kontekście strukturalnym, ale także funkcjonalnym oraz emocjonalnym. Wszystkie układy naszego ciała wpływają na siebie, a dysfunkcja jednego powoduje zaburzenia pracy kolejnego z nich.
Zaawansowana wiedza z zakresu anatomii, fizjologii, biochemii oraz biofizyki wraz z przygotowaniem praktycznym zdobywanym przez lata studiów pozwala mi rozpoznawać zaistniały problem, niedostrzegany często przez innych specjalistów klinicznych.
Przyczynia się to do bardzo wysokiej trafności diagnoz i skuteczności leczenia, zapewniając jednocześnie całkowite bezpieczeństwo pacjentowi, gdyż celem leczenia jest człowiek, a nie jego schorzenie.

swietnie wyposażony gabinet fizjoterapeuty w Bochni Przemysław Pajor zaprasza

Nasze umiejętności